Alla inlägg den 20 januari 2013

Av ÄlgEva - 20 januari 2013 19:06

Jag tror på att bevara den personliga integriteten. Det märks om inte annat här. Jag delar gärna med mig, men inte av allt. Jag "hänger" inte ut personer. Jag ber alltid om tillåtelse innan jag lägger ut bilder som visar andra än mig själv här på bloggen. Jag går inte till personangrepp. Jag värnar om den lilla människan. Men ibland. Ibland blir det svårt att bevara integriteten när dråpliga saker händer. Saker jag vill dela med mig. Jag ska göra ett försök. Att berätta vad som hände, utan att hänga ut någon. Vi har främmande ibland. Nattgäster ibland. När vi haft nattgäster brukar jag tvätta sängkläderna. Inget konstigt med det liksom. Men det som hände i dag har aldrig hänt tidigare. 

Tvättmaskinen hade precis tvättat klart. Jag flyttade sängkläderna till torktumlaren. När jag tog ut det sista örngottet såg jag att det låg något kvar i tvättmaskinen. Något litet. Skulle kunna vara ett tuggummipapper. Skulle kunna vara en hopvikt sedel. Det var alltså inte större än så. Jag startade torktumlaren. Tittade sedan in i tvättmaskinen och plockade ut "skräpet". Med "skräpet" i min hand brister jag ut i skratt. Stod alltså och skrattar högt för mig själv där inne i tvättstugan. Det var inget skräp. Det var en kondom. I sin förpackning. Vems kondomen var? Jag kan säga så här. Delägaren till kondomen tyckte det var väldigt pinsamt när jag frågade varför man förvarade den i sängkläderna. Jag menar, där gör den ju ingen nytta. Fast. Den finns ju nära till hands, när lusten faller på. 

Ovido - Quiz & Flashcards