Alla inlägg den 14 januari 2013

Av ÄlgEva - 14 januari 2013 18:47

Vad tittar du på? Alltså inte "vad glor du på". Vad tittar du på? Om jag bara tänkt efter lite så hade jag insett vilken fantastiskt dum fråga det är att ställa här. Svaret blir ju, oavsett vem av er som svarar, din blogg. för det är ju precis vad du tittar på just nu. Men om jag försöker formulera om frågan lite. Vad har du tittat på mest i dag? Eller kanske inte under hela dagen. Jag menar nog den sista timmen. Vad har du tittat på mest den senaste timmen? Jag vet vad jag tittat på. Under den senaste timmen.



Jag eldar, eldar lite till och sedan eldar jag lite mer. Termometern visar snart -20 grader. Ute alltså. Oavsett vad termometern visar inne, 26,2 grader, så fryser jag när jag ser hur kallt det är ute. Alltså eldar jag. Kan inte påstå att familjen är så förtjust i detta fenomen alla gånger. Men de börjar vänja sig. Har jag sett. De klär inte av sig lika ofta. Det händer till och med att en eller annan sitter under en filt i soffan. Fullt påklädd. Jag hade total ensamrätt på det förut. Blev snudd på hånad för det. Men inte nu. Nu sitter de där. Under värmefilten. 


  

Ovido - Quiz & Flashcards