Alla inlägg den 29 januari 2013

Av ÄlgEva - 29 januari 2013 17:43

Finns det något annat än bröstförstoring man kan göra när man genomgår en plastikoperation? Det verkar inte så. Jag kan säga så här. Bröstförstoring var det ord som användes mest bland de som kommenterade ena tonårsdotterns kommande operation. Kanske borde vi använt ordet rekonstruktiv kirurgi i stället. För det finns mycket en plastikkirurg gör som inte har det minsta med rena skönhetsoperationer att göra. Ena dotterns operation är en sådan. Efter lite väntan, typ en timme, var det så äntligen dags. 30 minuter senare var vi på väg hem. Själva operationen gick alltså fort. Nu väntar vi med spänning på att få se resultatet. Det går inte ens att ana sig till hur det ser ut under dessa papperstussar. 


 


Medan dottern opererades gick jag ut en stund. Nej. Jag fick inte vara med den här gången. Ena tonårsdottern tyckte det var dags att ta ytterligare ett steg mot självständighet. Trist att inte få se operationen men bra att hon känner sig redo. Snart är det väl ingen som behöver en gammal mamma... Hur som helst. När jag var ute konstaterade jag att anslagstavlan utanför sjukhusentrén används flitigt. 


 


Kanske borde någon vänlig själ rensa bort lite, innan tavlan blir rund som en boll.

Ovido - Quiz & Flashcards