Alla inlägg den 10 april 2012

Av ÄlgEva - 10 april 2012 21:50

Frågorna har kommit och gått under de år jag har bloggat. Framför allt vill folk veta varför jag bloggar. Att svara på det är inte det enklaste. Anledningen till att jag började blogga tillskriver jag ena tonårsdottern. Kanske var det att hon ville veta vad vi gjorde här hemma när hon och andra tonårsdottern bodde på annan ort under första gymnasieåret. Kanske ville hon utmana mig. Se om jag skulle våga.

Jag tycker om att skriva. Har nog alltid skrivit, på ett eller annat sätt. I dag har det blivit en vana. Att skriva några rader här. Som den korpbloggerska jag är tycker jag det är roligt med nya möten med andra bloggare. Via bloggar eller i verkliga livet. Nu har jag i och för sig inte träffat mer än en bloggvän. Men det gör jag gärna om. Vi hade en trevlig stund där på fiket. När vi väl hade hittat dit.

I dag slog det mig vilken otrolig nytta man kan ha av nya kontakter. Ja, naturligtvis även av gamla. Tack vare en bloggväns kunskaper kände jag mig trygg i min behandling av Vilja. Tack snälla du! Det gjorde att jag undrar vilka andra kunskaper som tittar in här. Så nu ber jag er. Skriv en kort kommentar om vilka kunskaper just du besitter. Självklart går det alldeles utmärkt att vara anomym! Huvudsaken är att du skriver. Vem vet. Vi kanske är en samling reketforskare och blivande nobelpristagare som hänger här. Jag är gymnasieekonom, barnskötare och undersköterska. Vad är du?

Ovido - Quiz & Flashcards