Alla inlägg den 16 mars 2012

Av ÄlgEva - 16 mars 2012 18:57

Jag har länge varit politiskt ofärgad. Har inte sympatiserat mer eller mindre med något parti. Har tyckt en del. Det har jag. Är ganska duktig på det. Röstat har jag också gjort. Varje val. Men inte nödvändigtvis på samma parti. Jag har gått efter vad som passat och stämt bäst in på den livssituation jag har befunnit mig i. Men nu. Nu är det lite annorlunda. Nu gör jag allt för att sätta mig in i politiken. Politiken i den kommun jag bor i. Det är inte lätt. Alls. Man kan säga så här; jag äter, sover och skiter politik snart. Därför var det väldigt skönt att göra någonting helt annat på eftermiddagen. En bekant ringde och ville ha några djur fotade.



Nu kan man luras att tro det var rådjur jag skulle fota. Det var det inte. Men de råkade passera där vi stod.



Det var hans jaktresultat som skulle förevigas. Vad det var för djur? Tja, rävar. Många rävar. Väldigt många. Och några små rackare.



Söta rackare dessutom. Trots att det var så mycket död runt mig var det en befrielse. En trivsam stund. I lugn och ro.


 


Med lite kattgos i bagaget är energidepåerna påfyllda och redo för fortsatt strid. För strider gör vi. För vår bygd. För våra möjligheter att bo kvar. 

  

Ovido - Quiz & Flashcards