Alla inlägg den 16 maj 2012

Av ÄlgEva - 16 maj 2012 19:59

Varför har man förutfattade meningar? Jag menar, det kan ju bli så fel. Fast å andra sidan kan det bli väldigt rätt också. Som i dag. En liten tripp till en lite större stad en bit från mig. Ett besök på en snabbmatskedja. Fyra tonårsgrabbar (kring 16-18 år skulle jag tippa) rundar hörnet, på väg ut från stället. Jag rundar samma hörn för att sätta mig vid ett bord. Ser ett övergivet bord fullt med urdruckna muggar, servetter, sugrörspapper och annat skräp. Tänkte genast "varför ska det vara så svårt att plocka undan efter sig?" och "typiskt tonåringar", suckade och tittade efter ett annat bord. Om jag mött ett pensionärspar i stället för grabbarna, hade jag per automatik tänkt att det var pensionärerna som lämnat bordet oavplockat? Skulle inte tro det. Efter en titt runt mig inser jag att alla andra bord är fullsatta och att det således var just tonårsgrabbarna som lämnat röran efter sig. Förutfattade meningar? Absolut! Fel? Inte en chans!

Är det förutfattade meningar som gör att viss reklam blir så plump? Jag menar...


 


Jag har svårt att se det roliga eller lockande i en reklam som denna. Apoteket tycker tydligen att det är det. Roligt och lockande alltså. Jag tror att många kvinnor skulle kunna tänka sig att skänka bort sin mens, helt gratis!

Ovido - Quiz & Flashcards