Alla inlägg den 26 februari 2012

Av ÄlgEva - 26 februari 2012 19:59

Om man har alla förutsättningar för ett lyckat reslutat och resultatet uteblir. Hur besviken blir man då? Väldigt kan jag säga.


 


Vi har en bastu med relaxdel. Ute på gården. Alltså inte ute i det fria. I en ombyggd barack. En bastu där jag tänkte tillbringa lördagskvällen. Ha lite egentid liksom. Med tända ljus och bra musik. Naturligtvis finns det dusch där också. Där en varmvattenberedare värmer vattnet. I alla fall brukar den göra det. Men inte i går. Då hade någon sorts "plutt" löst ut. När "plutten" löser ut värms inte vattnet. Alls. När jag stod där i duschen kom det alltså bara kallvatten. Och inte bara från duschmunstycket. Det sprutade kallvatten från alla håll! Slangeländet hade gått av alldeles innan blandaren. Kall av allt kallvatten gick jag in i bastun för att värma mig. I en bastu brukar det vara varmt. Väldigt varmt. Det blir det i vår bastu också. Om man startar den i tid. Hade jag gjort det? Nja, inte riktigt. Jag drack upp min välkylda dryck och gav upp alla tankar på egentid för den kvällen.


I dag var förutsättningarna helt andra. I dag fanns allt. Och fungerade. Jag och yngsta dottern tog en skotertur. Utan andra förväntningar än att vi skulle ha en trevlig stund.


 


Och det fick vi. Absolut. Nu betalar jag priset. För den underbara dagen. Armen värker. Oavbrutet. Men. I morgon är en annan dag.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards