Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Förutsättningar

Av ÄlgEva - 26 februari 2012 19:59

Om man har alla förutsättningar för ett lyckat reslutat och resultatet uteblir. Hur besviken blir man då? Väldigt kan jag säga.


 


Vi har en bastu med relaxdel. Ute på gården. Alltså inte ute i det fria. I en ombyggd barack. En bastu där jag tänkte tillbringa lördagskvällen. Ha lite egentid liksom. Med tända ljus och bra musik. Naturligtvis finns det dusch där också. Där en varmvattenberedare värmer vattnet. I alla fall brukar den göra det. Men inte i går. Då hade någon sorts "plutt" löst ut. När "plutten" löser ut värms inte vattnet. Alls. När jag stod där i duschen kom det alltså bara kallvatten. Och inte bara från duschmunstycket. Det sprutade kallvatten från alla håll! Slangeländet hade gått av alldeles innan blandaren. Kall av allt kallvatten gick jag in i bastun för att värma mig. I en bastu brukar det vara varmt. Väldigt varmt. Det blir det i vår bastu också. Om man startar den i tid. Hade jag gjort det? Nja, inte riktigt. Jag drack upp min välkylda dryck och gav upp alla tankar på egentid för den kvällen.


I dag var förutsättningarna helt andra. I dag fanns allt. Och fungerade. Jag och yngsta dottern tog en skotertur. Utan andra förväntningar än att vi skulle ha en trevlig stund.


 


Och det fick vi. Absolut. Nu betalar jag priset. För den underbara dagen. Armen värker. Oavbrutet. Men. I morgon är en annan dag.

 
 
Ingrid

Ingrid

27 februari 2012 22:50

Äntligen hittat hit! :) Haft lite mycket på sistone. Nu ska jag adda din nya adress till min blogglista också. Vill ju inte tappa bort min favorit-bloggerska!

Hög igenkänningsfaktor dock på denna blogg. Man känner sig hemma. :)
Hoppas allt är bra! Får ta och läsa ikapp på jobbet i morgon. ;)

http://www.lagomtnormativt.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

28 februari 2012 08:17

Jag jobbar onsdag. Är du på väg till stan? Brukar kunna styra mina tider på jobbet dock så det ska nog ordna sig.
Mail ingridhytt@yahoo.se :)

http://www.lagomtnormativt.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

29 februari 2012 22:18

Du har säkert redan sett den här men ändå...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14441358.ab

Och snart får du skriva ett nytt inlägg. Kan ju inte hålla på att kommentera det här inlägget hela tiden! ;)
<3

http://www.lagomtnormativt.blogspot.com

ÄlgEva

1 mars 2012 09:09

Jo du.... Det där klippet har jag fått länkat till mig på fler ställen. Det är ju det jag säger, de är inte att lita på alls de där älgarna. Det gäller att låsa om sig, ÖVERALLT!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ÄlgEva - 17 juli 2015 14:14

Gdansk. Nu var vi framme, några timmar senare än planerat. Man kan säga så här, språket är inte det lättaste att förstå. Det kan vara en förklaring till att vi klev på fel buss när vi skulle åka från flygplatsen. Absolut. Men tack vare nutidens lever...

Av ÄlgEva - 29 juni 2015 18:08

Ja, så stod vi då där. Utanför incheckningen. Planet avgick enligt tidtabellen, utan oss. Vi stod kvar på Arlanda. Det var mer än en gång jag tänkte "vad var det jag sa...", men jag sa inget, faktiskt. Medan Bubblan och Bubbelhållaren försökte förstå...

Av ÄlgEva - 4 juni 2015 17:06

Nu skulle resan bli av, den som maken bokat till oss två och ett par till. Resan som ingen annan än maken visste vart den skulle gå. En ganska rolig grej. En bestämmer resmål och bokar. Vi andra åker bara med. Mot okänt mål. Fast jag fick faktiskt ve...

Av ÄlgEva - 4 januari 2015 00:40


Ledigheten började med luktsäkring av hallen. Orsaken till odören återfanns aldrig. Misstänker att det var en liten gnagare som fick sätta livet till, någonstans under hallgolvet. Må den lilla rackaren vila i frid. Lukten är borta och hallen är en ha...

Av ÄlgEva - 18 december 2014 23:09


Jag är helt övertygad om att jag inte är ensam om att känna en viss press den här tiden på året. En, många gånger, egenpåtvingad press visserligen. Men ändå. Man vill ju att allt ska vara perfekt. Att det ska bli den bästa julen någonsin. Ingenting f...

Ovido - Quiz & Flashcards