Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Jaha.

Av ÄlgEva - 9 februari 2012 14:31

Så har vi landat här. Kommer vi trivas? Vi får känna oss för och utvärdera efter ett tag. Jag är inte helt överrens med reklamen på höger sida. Men att betala för att slippa den känns så där. Så. Vi provar oss för. Känner om vibbarna känns ok.


Allt började i går. Jag tänkte skriva ett inlägg om dagen och ladda med lite bilder. Det gick inte att få med några bilder. Det fanns tydligen någon sorts gräns på hur många bilder man fick ladda ner. Och den hade jag nått. Jo. Jag fick ladda ner mer bilder om jag betalade. Pft. Som om jag tänkte göra det. Hur som helst. Nu är vi här och här kommer gårdagens inlägg.


Mor ringde. För att kolla läget. Höra hur jag hade det. Men mitt i en mening blev hon tyst och ändrade riktning. Vart är du?, frågade mor. Eftersom jag var hemma svarade jag lite frågande "hemma". "Vad är det som låter"? Jag hörde nästan inte frågan men gissade att det var assistenten  hon hörde. Svaret blev lite överhurtigt "bakar".



I stort sett omedelbart kom en hög med "kom i håg att..." och "glöm inte att...." från mor. Känner man till mina baktalanger blir man inte förvånad av detta. Snarare ser man det som en hjälpande hand.



Bakar man och går under namnet ÄlgEva måste man ha älgar på handduken. Så det så!


Vi har en sån där ugn med varmluftsfunktion. Vad det nu ska vara bra till? Inte för att få en jämnare gräddning i alla fall.



Man kan säga så här; vissa bullar blev mer gräddade än andra.  Smaken verkar dock vara godkänd.

       

 
 
Ingen bild

Evalena Styf

10 februari 2012 13:26

ogillablogformat.com

Reklam??

Kanner mig som facebookgnallarna nu, men foreslar att du tar en till pa wordpress.com - varldens storsta bloggportal med hjalpsektioner pa svenska

ÄlgEva

11 februari 2012 10:51

Ska göra det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ÄlgEva - 17 juli 2015 14:14

Gdansk. Nu var vi framme, några timmar senare än planerat. Man kan säga så här, språket är inte det lättaste att förstå. Det kan vara en förklaring till att vi klev på fel buss när vi skulle åka från flygplatsen. Absolut. Men tack vare nutidens lever...

Av ÄlgEva - 29 juni 2015 18:08

Ja, så stod vi då där. Utanför incheckningen. Planet avgick enligt tidtabellen, utan oss. Vi stod kvar på Arlanda. Det var mer än en gång jag tänkte "vad var det jag sa...", men jag sa inget, faktiskt. Medan Bubblan och Bubbelhållaren försökte förstå...

Av ÄlgEva - 4 juni 2015 17:06

Nu skulle resan bli av, den som maken bokat till oss två och ett par till. Resan som ingen annan än maken visste vart den skulle gå. En ganska rolig grej. En bestämmer resmål och bokar. Vi andra åker bara med. Mot okänt mål. Fast jag fick faktiskt ve...

Av ÄlgEva - 4 januari 2015 00:40


Ledigheten började med luktsäkring av hallen. Orsaken till odören återfanns aldrig. Misstänker att det var en liten gnagare som fick sätta livet till, någonstans under hallgolvet. Må den lilla rackaren vila i frid. Lukten är borta och hallen är en ha...

Av ÄlgEva - 18 december 2014 23:09


Jag är helt övertygad om att jag inte är ensam om att känna en viss press den här tiden på året. En, många gånger, egenpåtvingad press visserligen. Men ändå. Man vill ju att allt ska vara perfekt. Att det ska bli den bästa julen någonsin. Ingenting f...

Ovido - Quiz & Flashcards