Alla inlägg den 14 juni 2012

Av ÄlgEva - 14 juni 2012 16:05

I morgon har yngsta dottern sin sista skolavslutning här i byn. Efter sommarlovet blir det skolbuss till skolan, 40 minuter (minst) enkel resa. Önskar naturligtvis att hon hade fått ett år till här men....


 


Det är även min sista skolavslutning på samma skola. Verksamheten ska flyttas. Helt logiskt om man tänker rent ekonomiskt då skoltransporterna är väldigt kostsamma. Det hjälps inte. Känslomässigt känns det trist i alla fall. Sedan återstår det att se om jag får följa med. Kanske blir jag en i statistiken. Kanske inte. Kanske sadlar jag om och gör något helt annat.


Tonårsdöttrarna har precis påbörjat sina vuxna liv. Andra tonårsdottern åkte i tisdags för att börja sitt arbete. På annan ort. Ena tonårsdottern blir kvar på hemmaplan några veckor till innan även hon drar iväg. Till annan ort. Men som det ser ut kommer de hem på helgerna. Ett tag i alla fall. Tur det så jag får skolas ut sakta. Att gå från en familj på fem personer till en på tre känns konstigt. Men det är så det ska vara. Barnen ska växa upp och flytta ut. Sen. Jag är inte riktigt redo än. Det tror jag inte tonårsdöttrarna är heller. Redo alltså. Tycker dessutom att det är bra om de kan bo hemma tills de jobbat ett tag och bestämt sig för vad de vill göra och vart. Tids nog får de ta hand om sin egen smutstvätt. 

Ovido - Quiz & Flashcards