Alla inlägg den 19 juni 2012

Av ÄlgEva - 19 juni 2012 14:56

När man åker till en stuga vet man aldrig till vilken tidsepok man reser. Nutid, framtid eller dåtid. Det är en del av charmen. Ändå blir man lika förvånad varje gång det dyker upp gamla saker som fortfarande fungerar. Inte bara förvånad. Jag blir varm i hjärtat av dessa gamal saker som bara fortsätter fungera, år efter år. 

 

Den här typen av spis/ugn har jag nog aldrig sett tidigare. Då, när den var ny var det förmodligen spisarnas Rolls-Royce. Kanske som inbyggnadsugnar och hällspisar var när de kom.
 


Väggklockan fick mig att tänka på mormor. Har inte den blekaste aning om hon hade en sådan i sitt kök, kanske kanske inte. Praktiskt i alla fall med en timer inbyggd, om det nu är en sådan.

Berättade för ett litet tag sedan om alla dessa undersökningar som Statistiska Centralbyrån envist skickar till mig. Visst skrev jag även om mina misstankar om att det är något lurt med mitt personnummer? Spelar egentligen ingen större roll om jag skrev något om det eller inte. Har liksom fått det bekräftat nu.
 


Alltså, jag tror inte längre jag får något fel - jag vet! 
         

Ovido - Quiz & Flashcards