Alla inlägg den 10 juni 2012

Hej

Av ÄlgEva - 10 juni 2012 18:37

Nu är jag tillbaka. Ja, alltså jag har inte varit borta. Eller jo. Men jag har inte varit här. Jag har varit hemma och överallt annars. Det har varit en vecka med ganska mycket stök. Nationaldagsfirande samt läkning och sjukgymnastik av axeln är några aktiviteter. Jag och maken tog en tur till några vänners stuga vid kusten. Jag har alltså andats lite havsluft.


 


Vi tog en "genväg" hem. Som de flesta vet är det inte sällan som genvägar tenderar att bli senvägar. Så även för oss. Naturligtvis. Men vi fick se lite djurliv. Mindre angenämt om du frågar mig.


 


En tuff vecka avslutades som en tuff vecka alltid borde avslutas. I sällskap av goda vänner och en massa travhästar.


 


Som kronan på verket åkte jag hem som vinnare. Inte med flera tusen eller miljoner kronor på fickan. Några hundra fick räcka. Det var trots allt på plussidan. 


Annars har veckan inte bjudt på några större överraskningar. Inte ens vädret har överraskat.


 


Det har skiftat mellan mycket regn, lite mindre regn och några spridda solstrålar.


En skolvecka återstår. Fem ynka vardagar innan yngsta dottern har sin avslutning. Den blir lite speciell. Nästa läsår börjar hon pendla, med buss, till och från skolan. Även liten blir stor.

Hur har ni haft det?

Ovido - Quiz & Flashcards