Alla inlägg den 17 september 2013

Av ÄlgEva - 17 september 2013 18:03

Jaha. Från att ha haft soliga och helt underbara dagar blev det höst med ihållande regn över en natt. Ja, ja, jag vet att man inte ska klaga. Jag vet. Men. Detta regnande är inte kul. Måste hela höstens regn komma på några få dagar? Eller tänker det regna ända fram till minusgraderna och då slå över i snö?

 

När det regnar som det gör finns det tid att fundera över mycket. Eller. Jag funderar mycket mer när det är dåligt väder. Vad kan man göra för att fler ska välja att bo "på landet"? Vilka aktiviteter behöver folk som bor på landet? När ska jag putsa fönstren? Ska jag måla ett stort utropstecken med tavel- och magnetfärg på köksväggen? Borde jag engagera mig politiskt? Vad krävs för att en skola på landsbygden ska bli Sveriges bästa skola? Ska jag försöka ge mig ut i älgskogen till helgen? Ja, du ser, frågorna är många och olika. Och det fortsätter regna..   

Ovido - Quiz & Flashcards