Direktlänk till inlägg 17 september 2013

Frågor och funderingar

Av ÄlgEva - 17 september 2013 18:03

Jaha. Från att ha haft soliga och helt underbara dagar blev det höst med ihållande regn över en natt. Ja, ja, jag vet att man inte ska klaga. Jag vet. Men. Detta regnande är inte kul. Måste hela höstens regn komma på några få dagar? Eller tänker det regna ända fram till minusgraderna och då slå över i snö?

 

När det regnar som det gör finns det tid att fundera över mycket. Eller. Jag funderar mycket mer när det är dåligt väder. Vad kan man göra för att fler ska välja att bo "på landet"? Vilka aktiviteter behöver folk som bor på landet? När ska jag putsa fönstren? Ska jag måla ett stort utropstecken med tavel- och magnetfärg på köksväggen? Borde jag engagera mig politiskt? Vad krävs för att en skola på landsbygden ska bli Sveriges bästa skola? Ska jag försöka ge mig ut i älgskogen till helgen? Ja, du ser, frågorna är många och olika. Och det fortsätter regna..   

 
 
Steve

Steve

18 september 2013 11:18

Hoppas att du hittar några svar oxå.

http://stevereflekterar.blogspot.se

ÄlgEva

18 september 2013 20:21

Om inte annat verkar jag få mer tid att fundera, det regnar fortfarande.

 
Ingen bild

Åke

18 september 2013 11:21

Påverka lokala arbetsgivare att satsa på lokal arbetskraft.
Aktiviteter som ökar gemenskapen. Den nyktra.
Vill Du ha hjälp att putsa?
Friska hjärnor i politiken är en bristvara. Så självklart.
Skolan behöver föräldraengagemang. Då växer också skolan.
Även personalen "gungar på stolen" ibland :D
Det ska va kul att vara ute. Varmt regn är ok. Men inte att sitta och plågas, då kan du måla frågetecken i köket istället.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ÄlgEva - 17 juli 2015 14:14

Gdansk. Nu var vi framme, några timmar senare än planerat. Man kan säga så här, språket är inte det lättaste att förstå. Det kan vara en förklaring till att vi klev på fel buss när vi skulle åka från flygplatsen. Absolut. Men tack vare nutidens lever...

Av ÄlgEva - 29 juni 2015 18:08

Ja, så stod vi då där. Utanför incheckningen. Planet avgick enligt tidtabellen, utan oss. Vi stod kvar på Arlanda. Det var mer än en gång jag tänkte "vad var det jag sa...", men jag sa inget, faktiskt. Medan Bubblan och Bubbelhållaren försökte förstå...

Av ÄlgEva - 4 juni 2015 17:06

Nu skulle resan bli av, den som maken bokat till oss två och ett par till. Resan som ingen annan än maken visste vart den skulle gå. En ganska rolig grej. En bestämmer resmål och bokar. Vi andra åker bara med. Mot okänt mål. Fast jag fick faktiskt ve...

Av ÄlgEva - 4 januari 2015 00:40


Ledigheten började med luktsäkring av hallen. Orsaken till odören återfanns aldrig. Misstänker att det var en liten gnagare som fick sätta livet till, någonstans under hallgolvet. Må den lilla rackaren vila i frid. Lukten är borta och hallen är en ha...

Av ÄlgEva - 18 december 2014 23:09


Jag är helt övertygad om att jag inte är ensam om att känna en viss press den här tiden på året. En, många gånger, egenpåtvingad press visserligen. Men ändå. Man vill ju att allt ska vara perfekt. Att det ska bli den bästa julen någonsin. Ingenting f...

Ovido - Quiz & Flashcards