Alla inlägg den 26 december 2012

Av ÄlgEva - 26 december 2012 14:41

Det kanske är dags att ta tag i den här bloggen. Inte för att jag på något sätt känner mig tvungen. Men jag har saknat den, er. Lugnet och ordningen i livet verkar utebli. Det var kanske så här det skulle bli. Det är med andra ord ingen mening att vänta. Det är bara att gilla läget. Hitta andra saker att fokusera på. Se livet från den humoristiska sidan. Eller kanske bara se livet. Som det är. Här och nu. Just nu är det annandag jul. En annan dag alltså. En annan dag kan man sova bort. Tydligen. Det gick alldelse utmärkt att sova till halv två. Märkte jag. HALV TVÅ! Utan strul kvällen innan. Utan party. Bara så där. Paniken man får när man sovit bort en hel dag kan aldrig vara nyttig. Borde bara gilla läget. Vakna lugnt. Ta resten av dagen/kvällen som den kommer. Men icke. Full fart. Som att försöka ta igen alla timmar man sovit bort. Starta en tvättmaskin, elda lite, skiva upp resterna av julskinkan, förbereda middagen, titta i kylskåpet för att hitta mer att göra och ta tag i bloggen. Allt inom loppet av en timme. Så. Jag har verkligen inte tid att sitta här. Jag måste hinna ikapp. Resten av dagen.

Ovido - Quiz & Flashcards