Alla inlägg den 29 juli 2013

Av ÄlgEva - 29 juli 2013 13:21

Nu är det endast två veckor kvar. Två veckor! Tyckte vi satt i kyrkan alldeles nyss och räknade ner minuterna till sommarlovet. Nu är det alltså bara två veckor kvar.

 

Har jag gjort allt jag tänkt? Ja, det har jag nog. I stort sett bara en sak kvar att bocka av. Gröna Lund. Och som jag gruvar mig. Är inte speciellt road av varken karuseller eller mycket folk. Men har man lovat så har man. Maken valde helg. En helg som torde vara lugn. Vi konstaterade att det inte borde vara allt för mycket folk där just den helgen. Helgen innan skolstart. Men. Jag börjar tro att vi valde fel helg. Helt fel helg. Sommarkrysset kryssar tydligen även den helgen. Yngsta dottern jublade. Ja, inte så mycket över just sommarkrysset utan mer över vilka som uppträder. Gruppen med stort G. I hennes ögon. Och i många andra tonårsflickors ögon. Gröna Lund kommer alltså vara packad med skrikande, gråtande och allmänt galna tonårsflickor. Jippie...

 

Ska vi ta det här med vädret? Ja, det gör vi. Förra sommarens väder behöver man inte säga speciellt mycket om. Det var kallt, blåsigt och regnigt. Men den här sommaren. Vilket väder vi haft. Så där alldeles lagomt av allt. Ja, fast kanske har det blåst lite väl ofta. För klaga ska man väl? Eller? Fast om man väljer att se det positiva så har blåsten väldigt effektivt blåst bort regnmolnen. Förra sommaren tror jag inte vi satt ute en enda kväll på altanen. Det var helt enkelt för kallt. I år har vi däremot suttit ute, var och varannan kväll. Och njutit av vackra solnedgångar. Oavsett vart vi varit.

 

Nu vill jag bara att värmen stannar några veckor till. Inte för att jag ska sola eller bada. Nej. Det är något helt annat jag tänker på. Vad? Återkommer om det. När jag vet hur det blev. Har blivit lite skrockfull i just det här ärendet.   

Ovido - Quiz & Flashcards