Alla inlägg den 5 september 2012

Av ÄlgEva - 5 september 2012 17:49

...att vara en älgrädd tant i dessa tider. Jakten har dragit igång på allvar. Facebookuppdateringarn består till ganska stor del av älgbilder. Det må så vara. Men alltså. När älgen är skjuten ska den transporteras från skogen till jaktlagets slakteri. Oavsett vart det ligger. Det betyder att det åker omkring ett gäng älgar längs vägarna här. Överallt! Glada och stolta jägare visar naturligtvis upp sina byten för alla som vill se. Missförstå mig rätt nu. Jag vet att man måste jaga och skjuta djur. Jag vet att man måste ta hand om de skjutna djuren. Jag vet att man får kött från döda djur. Men. Måste man köra runt med dessa djur dagtid? Mitt i samhället? Kan man inte sköta transporterna efter mörkrets inbrott? Så jag slipper få en eller två hjärtattacker bara av att åka till macken.

Ovido - Quiz & Flashcards